Verzenden en retourneren

Verzendbeleid

Bij Klimaat-Shop.nl, onderdeel van MB Klimaattechniek – uw partner in het verduurzamen van uw omgeving in Amsterdam en het Gooi – hanteren we een vlotte verzendprocedure. Bestellingen geplaatst en betaald voor 12.00 uur op werkdagen worden, indien op voorraad, dezelfde dag nog op weg naar u gestuurd. Dit geldt zowel voor items uit ons magazijn als van externe leveranciers. De verzending van complete airco-systemen vindt plaats binnen een termijn van 1-2 werkdagen. Onze verzenddagen zijn van maandag tot vrijdag. Weekendorders worden de daaropvolgende maandag verwerkt. Feestdagen zijn uitgezonderd voor verwerking en levering.

Piekperioden

Let op: Rond speciale verkoopdagen zoals Black Friday en tijdens de feestdagen kan het drukker zijn bij onze logistieke partners, wat kan leiden tot vertraging.

Verzendmethoden

Voor maximale transparantie versturen wij alle pakketten met een volgbare Track & Trace code. Gratis levering is van toepassing op bestellingen vanaf €50,-. Mocht een product direct vanuit een leverancier komen, dan kan het zijn dat er geen trackinginformatie beschikbaar is.

Niet thuis?

Indien u niet aanwezig bent bij levering, probeert de bezorgdienst een bericht achter te laten met instructies voor het herplannen van de levering. Bij aflevering van grotere items zoals airconditioners is uw aanwezigheid vereist. Mocht een levering mislopen, kunnen er kosten voor een nieuwe poging aangerekend worden.

Feestdagen zonder levering

Geen verwerking of levering vindt plaats op:

  • Nieuwjaarsdag (1 januari)
  • Tweede paasdag (5 april)
  • Koningsdag (27 april)
  • Hemelvaartsdag (13 mei)
  • Tweede Pinksterdag (24 mei)
  • Eerste Kerstdag (25 december)
  • Tweede Kerstdag (26 december)

Retourbeleid

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop, bieden wij de mogelijkheid om binnen 14 dagen na ontvangst een retour aan te vragen via info@klimaat-shop.nl. Het terugsturen van de producten is op eigen kosten en verantwoordelijkheid.

Retourvoorwaarden

Het is belangrijk dat het product en de verpakking in originele staat verkeren. Producten die gebruikt zijn of waarbij de verpakking beschadigd is, kunnen mogelijk niet volledig gecrediteerd worden.

Defect of beschadigd product?

Neem eerst contact met ons op via info@klimaat-shop.nl voordat u tot retourneren overgaat, zodat wij u kunnen ondersteunen met een passende oplossing. Indien het defect of de schade onder de garantie valt, vergoeden wij de retourkosten.

Terugbetaling

Na goedkeuring van de retour ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief initiële verzendkosten terug. De afhandeling hiervan kan enkele dagen in beslag nemen.

Productruil

Geïnteresseerd in een ander product? Contacteer ons voor de mogelijkheden. De standaard retourprocedure is van toepassing.

Levering weigeren

Mocht u een bestelling willen weigeren bij aflevering, bijvoorbeeld vanwege een dubbele bestelling, houd dan rekening met eventuele kosten die in mindering gebracht kunnen worden op uw teruggave.

Hulp nodig?

Voor verdere vragen of ondersteuning staat ons team klaar. Bereik ons eenvoudig via info@klimaat-shop.nl of op het nummer 020 6952515